TOP 8 nástrojů pro akciové investory
Lukáš Kotrba, portfolio manažer z RSJ Securities a řečník České investiční konference, připravil užitečný přehled nástrojů pro drobné investory. Díky těmto nástrojům mohou investoři získat přístup ke stejnému rozsahu informací jako profesionálové, a to s minimálními finančními a časovými náklady. V článku seznam těch nejlepších nástrojů.
1) Insider transakce v US dle SEC filings - www.SecForm4.com
Přijde mi malinko lepší než www.Openinsider.com, který historicky využívám přibližně měsíčně, případně u nové analýzy či zhodnocení současných pozic. Rychle mi sdělí, jaký Insider kupoval, kolik, změnu majetku apod. Významné nákupy Insiderů vnímám pozitivně.
2) Pro vnější pohled – www.trustpilot.com, www.semrush.com a www.similarweb.com
Pro mě spíše nový typ nástroje, který jsem párkrát použil. Využití vidím hlavně v kombinaci více nefinančních pohledů na firmu v určitých segmentech v čase. Malinko zavání Confirmation Bias, ale zároveň pomáhá v pravidelné iteraci ověřování důvodů investice.
3) Rychlý přehled akcie – www.marketscreener.com
Oblíbil jsem si ho již kolem Covidu a je to asi první stránka kam chodím, když se potřebuji podívat v rychlosti na firmu, aniž bych ji nutně šel analyzovat.
4) Finanční údaje a výkazy – stratosphere, koyfin, finviz, tikr
Nevyužívám ani jeden a nedovedu vybrat nejlepší z nich. Některý mi přijde, že má více zpráv i z odvětví (finviz), některý má větší rozsah údajů, pro někoho můžou být naopak důležité estimates apod… Liší se také dostupnou historií podle předplatného a umí Insider transakce či transcripts.
5) SEC filing – www.capedge.com
SEC filings, nejvíce mě zaujala možnost porovnat dva reporty mezi sebou s rovnou zvýrazněnými rozdíly. Hodí se pro zběžnou kontrolu a rychlé zaměření na rozdíly pro firmy. Vím, že většina nečte přímo reporty, ale často se v poznámkách pod čarou najde věcí… Dále pak detail u trendů ownership, počtů pozic apod…
6) Alternativní nástroje – strike.market
Využívám občas u firem, kde hledám i jiné zdroje informací, ale není vždy jednoduše aplikovatelné pro všechny firmy. Spíše cíleno na mladší moderní firmy s přesahem do IT, e-commerce apod.
7) Analýza dvou textů – www.diffchecker.com
Určitě bude již existovat lepší analytika pro porovnání, content analysis, SEC filing či transcripts od AI LLM modelů, případně jejich plug-ins. Celkově zajímavý směr pro další možný zdroj informací.
8) Trendy na cokoliv – https://trends.google.com/trends/
Zajímavé proto, že dokáže rychle vizualizovat a umístit něco, co může mít určitý dopad a následně si lze udělat lepší představu o počtu uživatelů, kusech, úspěšnosti atd.